Fritidsgården

När jag var mindre bodde jag i Gantofta utanför Helsingborg. I närheten låg Råå och där fanns en fritidsgård som varje söndageftermiddag hade disco. Det började väldigt tidigt och jag tror mörkläggningsgardinerna kom från andra världskriget   ;)  Vi var ju tvugna att tro att det var kväll. Dit började vi ta oss i sjätte klass.

En gång hade vi bara precis hunnit dit och snabbt in på dass, det var ju där man började........Då upptäcker vi Gansans nya blus i Indisk bommul. Hur snygg som helst i en fin blå färg.......eller rättare sagt 2 olika blå färger. För under armarna var det 2 stora pölar av armsvett och hur hon än höll armarna gick det inte att dölja.......Det blev ingen dans för henne den gången.

Villle man inte dansa och det var det så klart många som inte ville så kunde man gå runt i resten av byggnaden. Där hittade jag Bam-bam för första gången och blev kär. Han spelade innebandy med dom stora pojkarna och sket fullständigt i oss småglin  ;)  Fast senare blev vi faktiskt vänner han och jag. Vi körde runt i hans raggarbil och stod och hängde nere på sundstorget bland alla hårdingar.

Kommentarer

Postat av: gunsan

dina möbler är fina jag röstar på första kan du inte sälja dom andra o köpa mercan

2009-03-09 @ 16:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0