Varför finner vi oss hela jävla tiden???

Häromdagen var jag och köpte en gurka. Tog bara en i högen och när jag kom hem såg jag det var en ekologisk. Det kan jag leva med. Men varför i helvete plastar man in en ekologiskt gurka?? Om jag medvetet skulle köpa en så vill jag betala extra för naturens skull och jag tycker plast platsar väldigt illa där.

Idag tänkte jag köpa kycklingbröst. Bara helt vanliga enkla utan krussiduller. Tar upp första bästa påsen som är styckfrysta (på tal om det ska jag berätta en rolig grej snart) och utan marinad. Då står det på påsen: Kötthalt 80% !!  Det finns korvar med högre kötthalt.

Tänker folk på det? Så i en påse på 1 kg ligger 2 dl vatten vi asar hem och betalar jävligt dyrt för.  Jag vet goda viner som är billigare än det faktiskt.

Just nu läser jag boken Den hemlige kocken och de e ju fan va dom lurar oss. Hela tiden. Varför finner vi oss i det??


Nu ska ja berätta ang styckfrysta. Det var en sommar vi skulle till Danmark hela gänget. Vi tar med oss så mycket mat vi kan till alla och brukar äta ute en gång. Går hur bra som helst. Denna gången hittade jag styckfrysta kycklingklubbor. Svinbilligt var det. En stor låda på 10 kg. Det är ganska många vill jag bara meddela.
När jag kom hem med lådan öppnade jag för att dela upp. Frysa in en del och grilla en del för att ta med mig.

Då lärde jag mig en sak. Styckfrysta innebär ETT stycke. Alla satt ihop och det fanns ingen chans i världen att dom skulle gå att sära. Så jag tillbringade många, många timmar med att grilla alla och tog faktiskt alla med mig  =)

Jag får höra det än idag men det bjuder jag på

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0