Hur gör dom??

Jag har ofta läst om hur försäkringskassan drar ut på utbetalningarna till sjuka och dom som varit hemma för vård av sjuka barn. Det kan ta upp till halvår innan utbetalningar görs. När jag läser det blir jag förbannad men tackar samtidigt för att jag är inne i ruljansen redan. Trodde jag........
Sista utbetalningen var mycket mindre än den skulle och då ringer man så klart. Då är det ansökan om bostadstilläget som ligger under behandling. Blir liiiiite irriterad men visar så klart inget.
Avvaktar någon vecka och ringer igen. Jag hinner inte med så många knapptryckningar innan telefonsvararen talar om för mig att vi som väntar på bostadstilläget får besked hem i lådan när det är klart. Ingen att bli lite arg på eller så. Vi måste vara många kan man då tycka.

Nu vet jag inte hur lång tid det kommer att ta. Vågar inte spekulera heller. Jag har mat i frysen  =)  Men hur fan gör alla gamla pensionärer? Dom som bara har vanlig folkpension? Dom är ju även i den åldern dom det är en stor skam att kanske tvingas låna av barnen? Om dom nu mot förmodan skulle nämna det. Jag tycker det är för jävligt att det får gå till på det viset. Även om det kommer nån gång.

Så alla ni som har en gammal mormor/farmor som får bostadstillägg. Kolla upp om dom får det annars så bjuder ni dom på middag dagligen  =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0