Att ha ont i själen

Idag är det väldigt vanligt att unga tjejer skär sig. Det finns säkert en del äldre och även en del killar men man läser inte om dom i media.

När man har ont i själen känner man en smärta på samma sätt som om man brutit benet. Det gör något vansinnigt ont. I det läget förstår man inte ens vad och varför det gör ont. Man lär sig bara att en annan smärta tar över den första.

Nackdelen med smärtor i själen är att man inte kan få svart på vitt via blodprover och röntgen. Har man då inte själv någon aning om varför man mår dåligt eller kanske till och med inte ens fattar att själen kan göra fysiskt ont så är det svårt att hjälpa till rätta.

För ca 30 år sedan skulle jag ha skurit mig men det fanns inte på den tiden. Jag satt med en hammare och slog sönder mina fötter.

Så alla ni som skär er eller ni som känner någon som gör det. Ta hand om er/dom. Att hitta själva orsaken till allt kan ta sin tid men snälla, ge inte upp. Trasiga fötter och ärrade armar kan man leva med  ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0