Ätit för lite fett

LCHF är ett sätt att leva där man utesluter så mucket kolhydrater som möjligt. Det har jag aldrig haft några problem med. För att gå ner i vikt skall man äta mycket fett. Jag är absolut inte fettskrämd och har hittat recept på ett bröd-wannebe som jag först brer med bregott sen något fett pålägg. jag trodde jag gjorde rätt........idag hittade jag detta inlägger på kolydrater i fokus:
Fiberhuskbröd, eller nötbrödet? Med ett par cm smör, ost och kanske en paprikaslamsa ovanpå...

Läste även att när Annika Dahkvist åt macka tog hon smör med osthyvel, ca 4 skivor på en halv finnkrisp.. Jag tror jag har ätit för lite fett helt enkelt. Det får bli ändringar på detta nu. Men skall övergå mer o mer till kokosfettet som är fan så mycket billigare.

PS: skall till min lilla husläkare den 26/1 så håll en tumme eller 2, jag kan kanske behöva det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0