Var kommer all skit ifrån?

När jag var mindre fanns inte så många sjukdomar. Mässlingen och förkylningar men det var ju sånt som gick över. Jag vet inte en enda som hade något kroniskt såsom allergier, eksem eller diabetes. Fast det hette förvisso sockersjuka då.

Det fanns inte heller några feta barn. Visst fanns dom som inte var magra men inget som idag.


Var kommer då all skit ifrån? Säkert en hel del från all miljöförstöring men jag tror också att mycket kommer från all skit vi trycker i oss.


Jag menar nu inte att allt ska gå tillbaka som det var på 60-talet men någonstans får man ändå stanna upp och tänka efter. Vi fick lemonad (läsk) när det var kalas. Då var det en flaska på 33cl. Idag köps läsken hem i 2 liters flaskor. Dagligen!!


Har föräldrar verkligen så jävla dåligt samvete att man inte orkar säga nej? Men bara för att man kanske inte spenderar den tid med barnen som man kanske borde så vill man väl ändå ha friska barn.


Glömde nämna, vi hade aldrig blåskatarr heller   ;)  Svinsnygga rejäla underbyxor (trosa var inte uppfunnit) i vad som liknar nylon... hua....


Kommentarer

Postat av: caroline

Jag gillar din blogg. Dina jämförelser med "förut", du skriver bra. =) Hur länge har du bloggat? Hälsningar Lineen

2009-02-18 @ 10:05:11
URL: http://lineen.blogg.se/
Postat av: Matilda

Vem av er är det på bilden?

2009-02-18 @ 10:13:31
Postat av: gunsan

Gud vilka söta underbyxor dom var faktiskt bekväma.

Vi sprang ju isådana hela somrarna.Kom du ihåg när du o jag o git fixade med Snoppe och blomkrukan o all gasbinan sen bara stack vi men på något sätt var det inte prat om mobbing

2009-02-18 @ 10:44:55
Postat av: SEX AND THE CITTY

Härlig bild! :)

2009-02-18 @ 13:21:22
URL: http://sexandtheCitty.tk
Postat av: Libbe

Först tack till alla

Carolin, har nästan bara börjat men glad att du gillar den.......Sen Matilda, det är dina favvismostrar ;) jag främst.

Gunsan: Dra inte upp pinsamheter ;)

Sex and the city....Tack ;)

2009-02-18 @ 20:09:48
URL: http://libbes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0