Nymodigheter

När jag var liten var inte stressen uppfunnen än. Alla hade all tid i världen. På lördagsmorgonen fick man sin veckopeng. En krona. Men den räckte långt. Man sprang in i grannhuset som var ett konditori ställde sig med sin krona och tittade storögt genom glasskivan.

Nu kommer alltså själva mandomsprovet. Man räcker fram sin krona. Säger att man skall handla för hela. Expediten tar fram en påse också börjar vi: En sån..(pekar) ........2 sånna.....eh....en sån...hur mycke har ja kvar?.......en sån....2 av dom röda där........en sån...eller fresten......inte den.......en sån........hur mycke har ja kvar? Så höll man på tills kronan var slut   ;)  Inte en endaste sur min heller.....

Stress är ett jävla nymodigt påhitt


Kommentarer

Postat av: Nathalié Hult

Nu är jag tillbaka vid bloggen efter ca tre veckor, jag mådde allt för dåligt så jag valde att försöka avsluta allt men lyckades inte, blev tvångsinlagd, men nu har jag nya krafter - får hoppas att dom räcker ett tag till iallafall. Fortsätt och stötta mig! Tack, Nathalié http://chilen.blogg.se

2009-02-27 @ 17:51:02
URL: http://chilen.blogg.se/
Postat av: pia

I Ängelholm gick man in på Konfektasken och köpte 100 1-öres blandade för sin krona, eller 20 5-öres kolor och dom var stora!

2009-02-27 @ 23:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0