Innekatt eller utekatt??

Jag tror bara det är katten som fått tillägg till sitt namn. Det finns ingen ute eller innehund. Eller annat djur för den delen. Men alla kattägare har gjort ett val, antingen alltid inne eller så får den gå ut. Bägge valen görs för kattens skull.
Dom får gå ut för det är naturligt för en katt. Dom skall stanna inne för dom klarar sig inte gentemot alla faror som lurar i vida världen.

Jag har en katt. Numera bara inne. Inget hon gillar så mycket men vi har inget val där vi bor nu. Tidigare gick hon ut och in. Jag har en hund också. Henne släpper jag inte ut vind för våg. Man kan ju undra varför.Men så e det.

Sen kan man ju undra hur hemskt det är för en innekatt när man helt utan att skämmas kan sätta en fågel i en bur och tycka att det är helt ok.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0