*suck*

Nu kommer senaste nytt om bilen. Eller jag drar det i stora drag för alla kanske inte vet. Den 17 november var jag o tittade på en bil jag ville köpa. Dom hittade ingen nyckel till den men om jag skulle ha den så skulle den vara nybesiktigad och alla eventuella skavanker skulle vara åtgärdade. Jag skulle även få ett års garanti och 3 månaders gratis försäkring. Han beställde en ny nyckel då vi var där och lovade att på fredagen (17 är en tisdag) skulle vi antingen kunna hämta bilen eller få den levererad till oss. Lät ju bra som fan.

Så vi betalade 5000 i handpenning på bilen och körde hem.
Fredagen kom och på eftermiddagen ringde jag och undrade hur det gick. Dom hade fått en nyckel men det var tydligen fel. Ny var beställd igen. Ringer tillbaka återkommande tisdag. Inget nytt. Väntar till fredagen igen och får fatt i den som är ansvarig. Han säger att han bara skall byta telefon för han svarade i en kollegas. Ska ringa upp. 3 timmar senare ringer jag tillbaka. Får inte fatt i honom. Sitter i möte. Då säger jag att jag inte vill ha bilen.
Får ett nummer till dom som ska skicka nycklen och dom bekräftar att den är skickad.

På måndagen ringer en kille hit och säger att dom har fått nyckeln och vi kan hämta bilen. Ville frågar då om den är besiktigad. Det vet inte killen utan han ska återkomma. Det gör han inte så på tisdagen ringer jag igen........Då är nyckeln felkodad. Då ville jag bara kräka. Vederbörande vet inget annat. Den ansvariga finns så klart inte tillgänglig. Jag ber att få mina pengar tillbaka för jag behöver en bil. Han vet fortfarande inget. Jag ber honom vidarbefodra.

På onsdagen ringde Anna ner till dom och får veta att om jag inte ska ha bilen är det kontraktsbrott och dom då skulle behålla alla pengarna......Jävla asen!!!  Dom har redan brutit det kontraktet.

Ingen ringer tillbaka till mig. Varken för att bekräfta eller något annat. Igår torsdag skickade jag ett mail till dom. Det skickades 12.28 på dagen och fortfarande har ingen hört av sig. Varken svarat på mail eller ringt.

Va fan gör jag nu då?????

PS: Jag har ringt mellan dom gånger jag sagt här, men kan inte ta upp alla samtal  DS

Kommentarer

Postat av: eva

Hoppas ni har kvitto på de femtusen. sedan hade jag kontaktat konsumentombudsmannen oc förhört mig hur jag skulle agera vidare.

Lycka till!

2009-12-04 @ 15:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0