Vojne vojne

Halledar va ja ränner. Häromdagen var vi och köpte taper och färg. Jag fick mitt andrahandsval  =) Gosi ville inte ha djupröda väggar så det fick bli terrakotta. Helt underbar varm färg. Resten i rummet blir sedan vitt. Där e 2 ganska stora förnster och en stor vit dörr med en gammal bred dörrkarm. Det gamla trägolvet skall också målas i vitt.
Nästa steg blir att ränna ner till Stof og Stil med en bit tapet och köpa gardintyg. Ska även köpa tyg och sy mitt eget överkast. Inget avancerat utan bara ränder i olika bredder och färger.

Idag var jag i Höganäs för lägenheten skulle besiktigas. Passade på att packa en del och ta med hit. En klar fördel att ta det pö om pö för man hinner få undan det man asar hit.

Gosi kämpar fortfarande med att mura igen dörrhålet. Man kan tycka att det tar en satans tid. Men ett varv e 7 stenar. Och 7 stenar e vad han pallar med att bära in på en gång. Det går åt en hel del klet som ska blandas och de är tydligen tung så han orkar bara blanda runt så det räcker ett varv (jag erbjöd mina muskler men han tackade nej, det var en pojkgrej) men det går i alla fall framåt. Harri va in om i går och koppla bort ett proppskåp som satt mitt på väggen. Tack Harri  =)

Jag läste i en blogg där dom bjöd in ett helt gäng för att måla deras nyköpta hus. Fan va trevligt att kunna göra så. Och att ha ett hus där det räcker att bara måla. Blir ändå inte avis. Detta är roligt och varenda grej som tar oss framåt gör att man mår himla bra och känner sig jävligt nöjd =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0