Crepes till alla GI-älskare

Idag skulle jag träna så jag förberedde maten innan  stack. Brynte först blandfärs, sen i med en buljongtärning och svätte i lite grädde. Kryddade o lät det puttra lite för sig själv.  Sen tog jag fram 8 ägg, knäckte dom 2 och 2 i ett glas o rörde runt med en gaffel och stekte i mycket smör. Sen fick det svalna under tiden jag tränade.

Slet som ett djur på friskis och känner mig superduktig.

Hemma igen tog jag en "pannkaka" la på färs i ena änden, ganska rejält, rullade ihop o la i en ungsfast form. Gjorde likadant med dom andra 3. Sen på med en hel drös riven ost. Bäst är ju riven mozarella, blir så fina trådar. In i ugnen ca 250 grader tills osten ser bra ut. Supergott med tomat eller nått till  ;)
Före och efterbilder  ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0