Smålata tjejer??

Läste i senaste numret av Amelia att dagens tjejer är lata och väldigt grisiga. Dom städar inte längre utan överlåter det till pojkvän/sambo. Det är klart, funkar det så va är det då att gnälla över  ;)  Jag hade gärna haft någon som städade här hos mig.
Men vad jag reagerar på är att tjejerna är så in i helvete usla på att laga mat. Nej, det är inte att laga mat när man slänger in en pirog i micron.
Hur många kan laga kalops? Panera en kotlett? Koka en soppa från start? Fast det är kanske inte den maten man äter idag...............
Men detta skall jag råda bot på. Lite längre fram i höst skall jag lära er laga lätt och god mat. Att jag inte gör det nu är för att jag vill vänta på vinterpotatisen.  Jag skulle kunna skriva ner recept här, men jag ska göra det riktigt ordentligt och ta fina kort så ingen ska kunna misslyckas  :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0