Ickerökare

Idag är jag en ickerökare. Inte någon föredettarökare. Jag vet inte hur många gånger jag försökt att sluta röka. En helvetes massa gånger i alla fall. Jag har testa allt på marknaden som finns. Speciellt kommer jag ihåg den där nässprayen. Fy fan va ja spydde. hahahaha varje gång jag tryckt in en dos rusade ja in på dass =) Jag stod ut i 3 dagar men rökte mellan doserna.
Nu har ja börjat på Champix. Man ska ta dom i först en vecka och röka under tiden, sen ska man öka dosen och bestämma en dag i andra veckan då man ska sluta röka. Jag ska/skulle sluta den 17:e. Alltså på torsdag.
idag har jag inte rökt ett bloss. Jag har så klart cigaretter hemma eftersom det bara e den 14:e idag. Men jag har inget sug. Inte ens när jag har ätit. Jag glor på min ask Look som bara ligger där men jag vill inte tända nån.
Det är en jävlit skum känsla om ja ska va ärlig. Alla som någon gång slutat röka vet vad jag talar om när jag nämner ett röksug som slår till som en åsnespark rätt i mellangärdet. Men jag känner ingenting. Det är som jag aldrig rökt i hela mitt liv....................

Det enda tråkiga med Champix är att dom är receptbelagda, dom är svindyra (över 1700 för en sats) och att man måste gå o snacka med nån som berättar allt skit om rökning. Vilken rökare vet inte farorna? Jävla trams.

Jag tycker att ALLA läkare skall skriva ut till alla som vill ha dom utan att dom ska behöva gå o snacka med nån. Jag tycker att priset ska sänkas ganska drastiskt. Hade jag inte fått mina gratis hade jag aldrig haft råd till dom.

Det funkade även att dricka ett glas vin utan att bli röksugen  :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0