Senaste projektet

Här kommer mitt senaste jobb. Har en gammal pinnastol. Som förvisso visade sig vara en svan. Det visade sig vara en "Mademoiselle" av Ilmari Tapiovaara för Edsbyverken. Värd 1000 till 1500. Men se sånt skiter jag i. Den är skön att sitta i. Just nu under behandling. Den blå färgen var skavd och allmänt ful.  Bildbevis på framstegen.
har börjat måla så smått och det beräknas ta 4 dagar tills det är klart. Missade att tiden innan den e övermålningsbar e på 16 timmar. Nu är benen målade och dom vill ha en runda till i morgon. Sen vänder vi på den =)

Till klokhuen som tycker ja skulle målat allt på en gång vill ja bara säga: Här slås fan i mig inga spik i benen på min stol =)

image36

image37

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0