Bygga en säng

Nu har ja problem igen. Jag fick världens sämsta sovrum efter flytten. Ett litet rum men lik förbannat slänger dom in 2 fönster, 2 dörrar och en hel rad med garderober. Så just nu står min säng med huvudgavlen mot väggen o rakt ut. Vilket innebär att jag varje natt får ta mig ner på golvet o asa upp antingen min extrakudde eller extratäcke som jag har för ryggen. Jävligt tråkigt faktiskt.
Så min ide´ är alltså att bygga en slags låda eller ram runt sängen. Den skall då stå med långsidan längs väggen. Jag vet i praktiken hur man gör. 3 sidor skall vara högre o sidan utåt lägre. Jag vet att man kan köpa färdiga vinklar med hål så man bara borrar dom i hörnen. Det blir ju ingen påfrestning så det bör hålla, men problemet är som följer.
När jag lägger ner madrasserna så tar dom ju emot o sliter hål i tyget om madrassen. Hur i hela fridens namn gör jag för att slippa det????
Jag vill inte ha dom där vinkeljärnen på utsidan för det är fult som fan. Eller om man hittar trä som ser gammalt ut kan man kanske ha andra vinkeljärn i smide och ha dom på utsidan........Eller????

Timell!!!!!!! Kom tillbaka!!!!!

Kommentarer

Postat av: Egoina

när har du inflyttningsfest då? :D

2007-10-17 @ 18:55:53
URL: http://egoina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0