Besvärligt dåååååå

I söndags var det meningen att vi skulle titta på en bil i Malmö. Den skulle betalas kontant, med postväxel eller lånas till. Jag tänkte betala kontant. Fick veta att maxuttag per 7 dagar är 10 000. Räckte knappt till halva bilen.
Så på måndagen knallar jag bort till kassasrevice och skall ta ut alla mina pengar. Ni som känner mig vet att det inte är sååå mycket.
Räcker fram min lilla lapp tillsammans med körkort.
Får då veta att ett sååå stort uttag skall anmälas ett par dagar i förväg. Dom hade inte så mycket pengar på grund av rånrisken.
I vanliga fall är jag en mes. Ber om ursäkt för att jag tagit upp deras tid med något så banalt som att tro att jag skulle få ut mina egna pengar. Men nu blev jag förbannad. Inte så att jag skrek och bar mig åt.
För mig är 20 000 mycket pengar men jag trodde att i bankvärlden var det en piss i missisippi.

Fick veta att det gick bra för denna gången och jag lovade att aldrig göra om det.

6 timmar senare kommer jag så klart på vad jag skulle sagt ............men det är ju inte läge att gå till baka.

Jag skulle frågat om dom hade kunnat hantera en insättning på 20 000 om jag inte hittade någon bil.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0