Väskångest

Tidigt måndag morgon ger jag mig iväg till Budapest. Det ser jag fram emot, men vad som ger mig svår ångest är att om jag nu skall vara i en storstad som är varm som fan kan jag ju bara inte gå i en jeansjacka med fickor till alla mina grejor. Jag måste alltså gå med en handväska :(

Dom få gånger jag känner ett behov av det här har jag en liten svart ryggsäck i skinn. Det går bra. Men det går inte bra där. Jag har köpt en begagnad, jag hade någon liten liggandes här hemma och jag har lånat. Men jag vet inte hur man liksom gör. Jag vill ju ha bägge armar och händer fria, hela tiden.
Ingen av dom som skramar runt här duger, hur gärna jag än vill.
Tänk om man vägt 50 kg, då skulle jag kunna ha en liten midje väska. Men hur gör man utan midja? Gör man som männen o sätter den liksom under magen? Hur fan ska ja då kunna hitta något i den? Man kan förvisso även ha den ovanför magen som dom äldre tanterna har, men då är den strax under hakan och det är väl inte så mycket bättre??

Skall in lite desperat i en ny väskaffär i morgon, hoppas jag hittar en =)

Kommentarer

Postat av: Kommentera inlägget här

Hemsida på 4 minuter
Skapa en hemsida snabbt och enkelt. Testa din Studio i 4 dagar

2007-08-28 @ 14:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0